Preventix BV
Bijlestaal 42K
1721 PW Broek op Langedijk
Postadres
Postbus 200
1800 AE Alkmaar
Telefoon: 088 – 7007700
E-mail: info@preventix.nl
FOTOGRAFIE DOOR ALULA
Deze blog legt uit op welke manieren u een klacht over Preventix of over één van haar werknemers kunt uiten.
Wilt u meer weten over de tweede mening? Klik dan hier.
Wilt u meer weten over het deskundigenoordeel? Klik dan hier.
Helaas. Waar gewerkt wordt, vallen spaanders. Ook bij ons. En dan kan het zijn dat u een klacht heeft over onze dienstverlening. Natuurlijk vinden wij dat vervelend. Maar wij willen het wel graag weten. Immers, met het bewust worden van een klacht kunnen wij onze diensten verbeteren.
Allereerst excuus als onze diensten in uw ogen niet goed zijn geweest. Maar dan gelijk uitleg wat u met uw klachten kunt doen.
Klachten laten zich in onze dienstverlening in twee delen splitsen:
Klachten over de conclusie van de bedrijfsarts en de vastgestelde belastbaarheid met arbeid.
Heeft u een klacht over de belastbaarheid met arbeid die bij u is vastgesteld, over het soort werk dat u volgens de bedrijfsarts kunt gaan doen of over de snelheid waarmee u moet opbouwen in werk dan heeft u altijd recht op een tweede mening. Deze wordt niet geregeld via de klachtenprocedure van Preventix. Daarvoor zijn twee redenen. Allereerst kan de persoon die uw klacht behandeld niet nagaan wat er exact in het spreekuur is besproken. Maar belangrijker is dat degene die de klacht afhandelt niet de bevoegdheid heeft het advies van de bedrijfsarts te bestrijden.
Daarom is voor dit soort klachten een tweetal aparte procedures ingesteld. U kunt een tweede mening vragen bij een andere bedrijfsarts. Meer hierover leest u hier. Maar ook kunt u een tweede mening vragen bij het UWV in de vorm van een deskundigenoordeel. Wilt u daar meer over weten? Lees dan deze informatie.
Klachten over onze dienstverlening los van de beoordeling van de belastbaarheid met arbeid.
Heeft u een klacht over de dienstverlening van Preventix los van de beoordeling van de belastbaarheid met arbeid dan zit u hier op de juiste plek. Nogmaals excuus dat het tot een klacht is gekomen. Wij hopen dat u de tijd wilt nemen om de klacht aan ons duidelijk te maken.
Preventix handelt klachten af volgens een klachtenprocedure. Deze is vastgelegd in een handboek. De klachten worden jaarlijks getoetst in het kader van het certificaat arbodiensten. Dit borgt niet alleen een serieuze afhandeling, maar ook garandeert het dat Preventix werkelijk iets met de uitkomst van klachten doet. Het nadeel is dat alles via procedures moet lopen. Zo ook het indienen van de klacht. Dit kunt u hier doen. Wij hebben het indien zo eenvoudig mogelijk proberen te maken. Komt u er toch niet goed uit? Bel dan met ons secretariaat (088 – 700 7700) om de klacht mondeling in te dienen. De mensen van het secretariaat zullen dan zorgen dat de klacht wordt doorgegeven en in behandeling wordt genomen.
Binnen veertien dagen na het indienen van de klacht zal Preventix starten met de behandeling ervan. Een uitspraak op de klacht volgt dan zo snel mogelijk hierna. Maar niet eerder dan dat de klacht zorgvuldig is onderzocht. In alle gevallen krijgt u antwoord op de klacht en hoe deze wordt afgehandeld.
Bent u na de afhandeling van de klacht gerustgesteld dat eenzelfde situatie zich niet meer zal voordoen, dan hebben wij ons doel bereikt. Bent u niet tevreden over de afhandeling van de klacht? Dan staan u twee wegen open om een verdergaande klacht in te dienen. Dit kan door de klacht duidelijk te maken bij de Geschillen Commissie Arbodienstverlening of bij onze certificerende instelling (DNV-GL).