Preventix BV
Bijlestaal 42K
1721 PW Broek op Langedijk
Postadres
Postbus 200
1800 AE Alkmaar
Telefoon: 088 – 7007700
E-mail: info@preventix.nl
FOTOGRAFIE DOOR ALULA
Deze blog legt uit wat een Plan van Aanpak uit de Wet verbetering poortwachter is en hoe deze tot stand komt.
Zodra een werknemer acht weken arbeidsongeschikt is moet er een Plan van Aanpak opgesteld worden. Dit is een eis uit de Wet verbetering poortwachter. Een eis die ook geldt indien er (nog maar) sprake is van gedeeltelijk verzuim.
Het Plan van Aanpak wordt opgesteld door de werkgever en werknemer. In het Plan van Aanpak komt te staan wat de re-integratie mogelijkheden zijn. Hierin wordt het advies van de bedrijfsarts uit de terugkoppelingen van spreekuren en uit de Probleemanalyse meegenomen.
Voor het Plan van Aanpak worden er een standaardformulieren gebruikt van het UWV.
Wat komt er in het Plan van Aanpak te staan:
Bijstellen Plan van Aanpak:
Het kan zijn dat in verloop van de tijd een aanpassing van het Plan van Aanpak nodig is. Dit kan komen doordat de belastbaarheid van de werknemer verslechtert of verbetert en de eerder gemaakte afspraken en doelen daarmee niet meer realistisch zijn. Adviezen tot bijstellingen van het Plan van Aanpak worden bij Preventix vermeld in de terugkoppelingen van spreekuren. De werkgever houdt deze bijstellingen samen met de werknemer bij in het re-integratiedossier. Het is dus zaak bijstellingen op schrift vast te leggen. Zeker als verzuim langer duurt.